FANDOM

Carrie
Carrrrrrrrrie
Prawdziwy żal jest tak samo rzadki jak prawdziwa miłość.
Reżyseria Brian De Palma
Scenariusz Lawrende D. Cohen
Muzyka Pino Donaggio
Zdjęcia Mario Tossi
Gatunek Horror
Na podstawie Stephen King "Carrie"
Studio United Artists
Produkcja USA

Carrie jest amerykańskim horrorem z 1976 roku, wyreżyserowanym przez Briana De Palmę. Scenariusz do filmu stworzył Lawrende D. Cohen. Film oparty jest na powieści Stephena Kinga pod tytułem "Carrie".W 2013 roku ukazała się nowsza wersja horroru Carrie (2013).

FabułaEdytuj

Główną bohaterką jest Carrie White - nieśmiała nastolatka, na codzień radząca sobie z  prześladowaniem w szkole i nieakceptowaniem ze strony rówieśników oraz matką - fanatyczką religijną, Margaret White. Nastolatka niedługo odkrywa w sobie moce telekinetyczne. W pierwszej scenie przedstawiona jest gra w siatkówkę przez młode dziewczęt a, w tym Carrie, która nie radzi sobie z tą grą oraz nie potrafi nadążyć za tępem rówieśniczek. Z tego powodu zostaje obsypana wyzwiskami. Następnie pokazana jest scena pod prysznicem, w której Carrie doznaje swojej pierwszej menstruacji podczas brania prysznica razem z rówieśniczkami po zajęciach Wychowania Fizycznego. Dziewczyna jest przerażona tą sytuacją ponieważ, jak się później dowiadujemy, nikt jej nigdy nie powiadomił, że każda kobieta przez to przechodzi. Inne dziewczęta, nie wiedząc o stanie psychicznym Carrie, zaczynają rzucać w nią tamponami, krzycząc przy tym "zatkaj sobie". Nastolatka wije się bezwładnie po podłodze, myśląc, że zaraz się wykrwawi. Do szatni przybywa Panna Collins - nauczycielka Wychowania Fizycznego, której powodem pojawienia się były głośne krzyki dobiegające z szatni dziewcząt.

Carrie Brian De Palma 1976 (2)

Carrie wyzywana przez Chris Hargensen

Nauczycielka pragnie wiedzieć co się stało, na co dziewczęta odpowiadają jej, że Carrie dostała okresu. Panna Collins próbuje uspokoić Carrie, ale ta jest zbyt rozhisteryzowana, więc wuefistka uderza ją w twarz. Po uderzeniu, lampa znajdująca się na suficie, pęka. Nauczycielka jest zdziwiona zaistniałą sytuacją. Wkrótce zdaje sobie sprawę, że Carrie doznała swojej pierwszej menstrucaji, więc ostatecznie postanawia pójść z Carrie do dyrektora, żeby ten pozwolił jej się zwolnić z reszty lekcji. 

Po wytłumaczeniu przez Pannę Collins zaistniałej sytuacji, Dyrektor Morton zgadza się na zwolnienie Carrie z zajęć. Gdy dyrektor wielokrotnie zwraca się do niej omyłkowo "Cassie", Carrie, używająć swoich mocy telekinetycznych, o których jeszcze nie ma pojęcia, nieumyślnie zrzuca popielniczkę leżącą na biurku, na podłogę. W drodzę powrotnej Carrie spotyka młodego chłopca jeźdżącego na rowerze, który nie szczędzi sobie obelg skierowanych w jej stronę. Carrie, sprowadzona do granic wytrzymałości, obdarzyła chłopca morderczym spojrzeniem, po czym jego rower zachybotał się i runął na ziemię, przygniatając go. Carrie, z satysfakcją wypisaną na twarzy, ruszyła w stronę domu. W tym samym czasie, Margaret White przyszła do domu państwa Snellów w celu szerzenia Ewangelii. Pani Snell nie była uradowana całym zajściem, więc dała matce Carrie dziesięć dolarów w celu pozbycia się jej. Pani White wydaje się obrażona całym zajściem, ale wziąła pieniądze i wyszła z domu Snellów. 

Po przyjściu do domu, Margaret dostała telefon ze szkoły tłumaczący całe zajście. Carrie podsłuchiwała całą konwersację z łazienki. Po zakończeniu rozmowy, Margaret mówi Carrie, żeby zeszła na parter. Oburzona nastolatka zapytała się matki dlaczego nie powiadomiła jej czym jest menstruacja. Pani White uderzyła córkę księgą. Czytała jej o grzechach popełnionych przez pierwszą kobietę - Ewę - i kazała jej powtarzać treści zawarte w księdzę. Carrie odmówiła powtarzania słów recytowanych przez matkę twierdząc, że nie zgrzeszyła, ale była przerżona ponieważ myślała, że umiera. Margaret nie słucha tego co mówi jej córka i zaczyna się modlić do Boga. Mówi, że gdyby jej córka nie zgrzeszyła, nie dosięgnęłoby jej "przekleństwo krwi". Margaret zaciągnęła Carrie do komórki, w której ta miała się modlić za odkupienie grzechów, i zamknęła ją w niej. Po długim czasie Carrie się uspokaja i zapala świeczkę pod krucyfiksem umieszczonym w komórce, w której była zamknięta.