FANDOM

Carrie (2013)
Carrie 2013
Okładka
Reżyseria Kimberly Peirce
Scenariusz Roberto Aguirre-Sacasa,Lawrence D. Cohen
Muzyka Marco Beltrami
Zdjęcia Steve Yedlin
Gatunek Horror
Na podstawie Stephen King "Carrie"
Studio United Artists
Produkcja USA
Carrie (2013) - Nowsza i bardziej uwspółcześniona wersja Carrie (1976).Film wyprodukowano przez Metro - Goldwyn - Mayer i Screen Gems w reżyserii Kimberly Peirce.Jest dokładnie trzecią ekranizacją filmu.

FabułaEdytuj

Tytułowa bohaterka, Carrie White jest dziewczyną pochodzącą z biednego domu, gdzie wiara jest najważniejsza. Mieszka z mamą, która jest krawcową.Jej matka nie jest po prostu pobożną gospodynią domową.Ma obsesję na punkcie religii i chce ocalić córkę od najmniejszego grzechu. Powoduje tym samym to, że Carrie boi się własnego cienia.Uczęszcza do szkoły gdzie jest nękana przez rówieśników.Dziewczyna wkrótce odkrywa,że w nadmiarze emocji posiada zdolnoś telekinezy. Pewnego dnia w szkole dochodzi do "incydentu", po którym znowu dziewczyna zostaje skrzywdzona i upokorzona. Nauczycielka staje w jej obronie i wymierza karę okrutnym nastolatkom. Jedna z uczennic, Sue, ma poczucie winy, że uczestniczyła w poniżaniu koleżanki. Prosi więc swojego chłopaka, Tommy'ego, by zaprosił Carrie na bal maturalny.ale prześladowcy dziewczyny przygotowują dla niej kolejny okrutny żart.Matka Carrie nie chce,aby dziewczyna poszła na bal.Carrie jednak buntuje się.Gdy tam pada ofiarą okrutnego żartu, rozpętuje się piekło... dziewczyna jest telekinetką o olbrzymiej mocy, której postanawia użyć, by zemścić się na prześladowcach. Ci, którzy ją dręczyli, gorzko tego pożałują.

Carrie (2013) Zwiastun

Carrie (2013) Zwiastun

CiekawostkiEdytuj

  • Zdjęcia do filmu kręcono w Toronto, Mississauga i Newmarket (Kanada)
  • Zdjęcia do filmu kręcono od 28 czerwca do 8 września 2012 roku
  • Kiedy Carrie podczas balu spogląda na upokarzający ją film, pozycja i ilość krwi na jej klatce piersiowej zmienia się między ujęciami.
  • W pierwszej scenie, gdy widzimy rodzącą się Carrie, pępowina znika pomiędzy ujęciami.
  • Kiedy Carrie siłą woli rozbija w łazience lustro, odłamki szkła na podłodze znikają między ujęciami.
  • Kiedy Tommy po raz drugi zaprasza Carrie na bal, krzyżyk wiszący na jej szyi zmienia położenie.