FANDOM

Jest bohaterem filmów z serii Piątek trzynastego, a także dwóch spin-off'ów oraz rebootu serii.

Jason
Imię Jason
Nazwisko Voorhees
Film Seria Piątek Trzynastego
Jason X
Freddy vs Jason
Piątek 13-tego
Status Martwy

Jego postać stała się tak znana, że pojawiał się gościnnie w wielu produkcjach, a nawet  komiksach.

Historia Edytuj

Seria Piątek Trzynastego (1980-1993) Edytuj

W 1958 roku w obozie nad jeziorem Crystal Lake dochodzi do tragedii. Przez nieuwagę opiekunów ginie jeden z podopiecznych, mały Jason Voorhees. W tym samym roku dwoje opiekunów ginie zamordowanych w bestialski sposób. Sprawcy nigdy nie udało się odkryć. W najbliższym czasie dochodzi do kolejnych zabójstw przez co właściciele są zmuszeni zamknąć obóz.

Wiele lat później Steve Christy kupuje teren i postanawia organizować tam kolonie. Zatrudnia grupę ludzi, którzy mają zająć się przygotowaniem terenu obozowiska. Jednak pomimo upływu czasu morderca dalej czai się w okolicy Crystal Lake.

Z całej grupy przeżywa tylko jedna osoba- Alice Hardy. Zabójcą okazała się obozowa kucharka pani Pamela Voorhees, matka tragicznie zmarłego przed laty Jasona. Aby ratować swoje życie Alice zmuszona była zabić swojego prześladowcę.

Od drugiej części serii, inicjatywę przejmuje Jason. Okazuje się bowiem, że nie umarł, a ukrywał się w pobliskich lasach, kryjąc swoją oszpecona twarz za workiem z wyciętymi dziurami na oczy. Teraz to on postanawia zemścić się za śmierć matki. Pierwszą osobą która ginie z jego jest Alice. Nie jest to jednak jego ostatnia ofiara. W rok po tragicznych wydarzeniach do Crystal Lake przyjeżdża grupa opiekunów kolonii. Dla Jasona jest to jak obelga rzucona w jego stronę.

W trzeciej części Jason ma już na sobie swoją ikoniczną maskę hokejową. Tym razem grupa przyjaciół, postanowiła spędzić weekend w domku nad jeziorem. Jason nie może pozwolić, aby którekolwiek z nich uszło z życiem.

[...]

Jason ostatecznie umiera w dziewiątej części serii. W dzień po wydarzeniach z poprzedniej części FBI zastawia na Jasona pułapkę i wysadza go w powietrze. Jednak jego dusza, trafia do ciała koronera zajmującego się jego zwłokami. Jednak Creighton Duke twierdzi, że zna sposób na pokonanie mordercy.

Jason X (2001) Edytuj

Jason po raz kolejny skazany na karę śmierci jest transportowany do kliniki badań. Podczas transportu Jason się uwalnia i zabija większość załogi. Jedynie profesor Rowen udaje się zamknąć morderce w komorze hibernacyjnej. Jednak Jason przebija maczetą komorę zbijając kobietę.

W 2455 Ziemia jest skażoną i opuszczoną pustynią. Ludzie wysyłają na nią ekspedycje, które mają za zadanie badania nad minioną cywilizacją. Grupa studentów odkrywa dwie osoby poddane hibernacji. Badacze zabierają obiekty na statek i umieszczają osobno. Jason jednak budzi się, znajduje ostrze i zaczyna zabijać. Załodze statku udaje się jednak zabić Jasona, a przynajmniej tak się wydaje. Przez awarię stacji medycznej, Jason zostaje naprawiony i ulepszony. teraz jako cyborg Uber Jason ma większe możliwości w zabijaniu ludzi.

Freddy kontra Jason (2003) Edytuj

Freddy Kruger, zapomniany morderca z ulicy wiązów, karmił się strachem swoich ofiar. Potrzebował kogoś kto zabijając okolicznych mieszkańców, przywróci wiarę w jego legendę. W tym celu postanawia on ożywić i zmanipulować innego mordercę, Jasona Voorheesa. Ten świetnie spełnia swoje zadanie. Freddy wraca do sił, Jason nie zamierza przestać zabijać, a w okolicy ulicy wiązów jest miejsce tylko dla jednego zabójcy.

Piątek 13-tego (2009) Edytuj

Jest to reboot serii Piątek trzynastego. Grupa przyjaciół chce spędzić noc w domku nad jeziorem. Nie wiedzą jednak co czai się w okolicznych lasach.